Morgonpass

Ett morgonpass börjar med ett inställt kvällspass, läste jag i en blogg en gång. Och det kan ju stämma många gånger. Men det kan också vara ett planerat pass.

Det är svårt att hinna med allt. Trots att jag prioriterar och planerar min träning så hinner jag inte alltid. Mest beroende på att jag är för kvällstrött. I stället ger jag mig ut på morgonen, då och då. Det blir kanske inte alltid ett pass som ger jättemycket träning.  Vad det däremot ger, är energi för den kommande dagen. Mer av ett morgonpass än ett träningspass. Mer av energi för dagen än förbättrade träningsresultat.

Mina morgonpass är oftast avklarade på 30-40 minuter. Träningskläderna är sedan gårdagen framplockade och jag funderar inte så mycket innan jag ger mig ut. Tankar om trötthet, mörker och kyla viftar jag bort – direkt. De får helt enkelt inte ta överhand. Då kan det vara kört.

Känns det tungt ”lurar” jag min hjärna att det bara blir en ytterst kort runda. Väl ute brukar det aldrig vara några problem att köra på som vanligt.

Behöver jag påminna om att frukosten smakar underbart efter en sådan start?


Print Friendly

3 thoughts on “Morgonpass

  1. Jag brukar tänka kvällen innan, att imorgon bitti ska jag kliva upp och träna! För jag tycker det är ganska skönt på morgonen. Men de enda gånger det händer är på helgen när jag är ledig och ändå kan ligga och dra mig länge. Förstår inte att jag är så trött på morgonen och kan då inte tänka mig att kliva upp tidigare för att träna. (Kliver ändå upp kl 6 varje morgon)

Kommentera