Kalorier in och kalorier ut

Att räkna kalorier för att gå ner i vikt är en dålig modell. Det skapar bara frustration samt skuldbelägger den som ska försöka följa en sådan diet. Det bygger helt på att jag som person har dålig självkontroll som ”vräker i mig alldeles för mycket mat” – jag måste vara måttfull och ha kontroll.

Det som är absolut avgörande är vilken form av kalorier jag äter om jag skulle följa kalorier in och ut så skulle kanske Mums-mums vara en fin och god diet att följa. Eller? Det är ju bara 80 kcal i en Mums-mums.

Eller kanske en naturdiet med Friggs shake.

Nää, då äter jag nog riktig mat som är naturlig och fullproppad med de kalorier min kropp vill ha, för att hålla sig stark, slank och frisk.

Favoritomelett

  • 3-4 ägg
  • 3-4 msk grädde (vatten om du håller paleo style)
  • En rejäl knippe ruccola sallad
  • Parmesan ost efter tycke

Avsluta med att ringla en riktigt god virgin olivolja över.

Såå gott!

Funkar till frukost, lunch, middag och kvällsmål.

”Men man ska ju inte äta sent på kvällen för då blir man tjock.”

Om du är hungrig på kvällen för att du tränat eller inte ätit middag så ska du äta kvällsmål. Så länge du äter rätt kalorier så är det inget problem. Börja du däremot blanda in socker i tanken så blir det knas.

Print Friendly

Postad i * VECKANS KOSTRÅDGIVARE *, Vikten den av .

Om Alexander Gefwert

Alexander Pernberg Gefwert, 41 år, är uppväxt och boende i Stockholm. Gift med Anette Pernberg och har två barn som är 19 år och 17 år. Alexander och Anette driver träningsanläggningen För Dig, i Bromma där du tränar i en privat miljö utan andra medlemmar i lokalen. Här har vi integrerat kostrådgivning med träning samt att du får handfasta råd om hur du gör i vardagen för att få det att funka på ett enkelt sätt. Du får träna funktionell träning och serveras en ekologisk proteinsmoothie (med extra grädde om du vill) på fullfeta produkter. Läs mer på För dig 

One thought on “Kalorier in och kalorier ut

Kommentera