LCHF Ris á la Malta

Ris á la Malta på LCHF vis passar lika bra kring jul som till efterrätt året om!

4 personer

  • 3 dl vispgrädde
  • 2 dl keso
  • 1 vaniljstång
  • ev. sukrin eller stevia efter smak

Vispa grädden med innanmätet i vaniljstången + ev sötning. Rör ner keson och lägg upp i glas. Garnera med valfria godsaker! Lite mandel och lite hallon är också gott! Eller naturell om man är känslig.

 


När Åse Falkman Fredriksson inte skriver här, skriver hon på 56kilo.se

Print Friendly

3 thoughts on “LCHF Ris á la Malta

  1. Kicki

    Fördelen med gräddens egna sötma och goda smak är att extra sötning inte behövs. Det är fördelen med naturliga matvaror, de har naturligt goda smaker som inte behöver extra hjälp av smakämnen och annat otäckt. Tack för ett smaskigt recept... kanske som efterätt på nyårsafton... Mums!

    1. Inläggsförfattare

      Hej Kicki! Ja du har helt rätt, bäst är om vi vänjer oss av med extra sötade saker, tyvärr är ju människan skapt att vilja ha det så sött som möjligt (honung, bär etc är naturligt och väldigt sött och något vi alltid velat äta) och kan vara svårt ätt vänja sig av med. Hoppas receptet smakar! =)

Kommentera